Gençlerin Uygunsuz Duşu

Kızılkoyunlu Köyü’ne gidip göreve başladığım daha birkaç gün olmuştu. Fakat gözlem yapma alışkanlığım nedeniyle köy ve çevreyle ilgili gözlemler yapmaya çalışıyorum… Gerçi ilk günden okul müdürü Süleyman bey beni uyarmıştı “Bu köyde kimseye fazla karışma” diye. Fakat bu uyarı beni gözlem yapma ve uyarma alışkanlığımdan vazgeçiremezdi.

Birgün gün aşmış ancak daha hava kararmamış. Köyün ortayerinde bir çeşme var. Yani köyün tek çeşmesi sayılır. Zaten o da iplik gibi akıyor. Sayılır diyorum, yani bunun dışında bir çeşme daha var, o da muhtarın kapısının önünde, yani ondan ancak muhtar gil yararlanmaktadır.

Bu köyün ortayerindeki çeşmenin önünde daha karanlık bile çökmeden üç gencin çırılçıplak duş yaptığını gördüm. Gözlerime inanamadım, belki üstüne mayo veya külotları vardır diye biraz daha yaklaştım ki hiçbir şey yok, yani gençler çıplak duş yapıyorlar. Bir defa ikaz etmeyi düşündüm, sonra vazgeçtim.

Bir gün sonra köyün kahvesine gittim. Kahvede oturmayı sevmem, fakat köyün yaşlıları vasıtasıyla bu gibi gereksiz davranışlarda bulunanların ikaz edilmesini duyurmak istedim. “Buyur hocam buyur” dediler, oturduk. Çaylar geldi, çaylarımızı yudumladık. Ben konuyu açtım; yaptığım gözlemi ve gördüklerimi anlattım ve dedim ki, bu gibi gereksiz davranışların bir daha olmaması için gençlerle ilgilenip onları uyarın. Yani bu gibi davranışlar köyümüz için bir ayıptır!
Bu yaşlılardan biri:
– Yahu hocam sen ne diyorsun? Sen hiç genç olmadın mı? Genç adam istediği gibi hareket eder.
– Ben genç oldum ve çok da genç gördüm ama bu kadarını görmedim.

Baktım adamların birşey alacak yanı yok. Az daha oturup masa etrafında oturan ötekilere kulak verdim ve bu çabaların faydasız olduğunu anlayarak Allah’a ısmarladık deyip kalktım.

Daha sonra bu durumu okul müdürü Süleyman Taşyürek’e anlattım. Çünkü o bu köyde eski idi.
– Hocam, sen daha bu köyün nesini gördün ki. Bu köyde öyle hareket ve davranışlar varki bu gördüklerin yanında sıfır kalır. İlk günde de söyledim, yani beni dinlersen takma kafana. Sen bu köyde kaldıkça daha buna benzer çok olaylar görürsün. Ancak biraz sabırlı olmalısın, dedi.

Bir Cevap Yazın

