Yaşantımızdan Bir Parça

Alpaslan birden bağırdı:
– Oy baba…
Hemen yataktan başımı kaldırdım, uykulu uykulu:
– O ne?
– Abi bak abi…
– Atilla ne yapıyorsun, niye vurdun?
– Ya baba şakadan bir kafa attım…
– Oğlum, böyle şaka olur mu? Sabah sabah! Zaten sabaha kadar Gürsel bizi uyutmadı.

Artık beni yatırmayacaklarını aklım kesti (Öğretmenlik yaptığım Kızılkoyunlu Köyü’nde, bütün yaşantımız bu kış bir odanın içinde geçtiğinden) hemen kalktım. Evvela yatakları toplamaya çalıştık. Sobayı yaktım. Sultan hanım, Gürsel’in beleğini çözdü; yaş bezlerini değiştirdi. Atilla, Türkan:
– Baba kapıyı aç, biz dışarı gideceğiz, dediler.
Hemen kapıyı açtım, onları dışarı çıkardım. Saate baktım ki 06.30 olmuş. Koştum radyoyu açtım. Nuran bağırdı:
– Baba karnım aç!
– Peki…

Hemen çayı ocağa koydum. Bir taraftan da çay bardaklarını ve şekeri hazırladım. Bir limon yıkadım, bardakların yanına koydum…
– Haydi çocuklar çay hazır, elinizi yüzünüzü yıkayın… Sultan, siz de peyniri hazırlayınız. “Sana” yağını getirin, dedim.
Çocuklar elini yüzünü yıkadılar:
– Günaydın anneciğim, günaydın babacığım, dediler.
Sofrayı açtık. Çocukları etrafına oturttum. Çaylarını koydum. Nuran bağırdı:
– Birinci dürüm bana… Alpaslan bağırdı:
– Birinci dürüm bana…
Ben dürümleri yapana kadar Alpaslan sinirlendi. Bardağını tabağa vurup kırdı. Atilla ve Türkan sabırla beklediler. Dürüm yaptım, ellerine verdim. Alpaslan’a bir bardak verdim. Zar zor onu susturduk. Bu sefer de Nuran çayını döktü.
– Yok, birşey olmadı. Bardak kırılması, çay dökülmesi iyidir, üzülmeyin, diyerek zorla teselli edip susturduk.
Bu sefer de Gürsel ağlamaya başladı. Sultan hanım yemeğini yarıda bırakıp Gürsel’i emzirdi. Alpaslan kaşığı aldı:
– Ben de dürüm yapacam, diye “Sana” yağını üstüne sürdü. Neyse ki temizledik. Çaylarını ve dürümlerini tazeledim. Karnı doyan “Elhamdülillah” diye sofradan çekildiler. Radyo konuşuyordu. Dinleyebildiğimiz kadar dinliyorduk. Yemek işi tamamlanınca saate baktım ki 08.15 olmuş…
Hemen hazırlanıp okula gittik, Atilla ve Türkan’la…
12.02.1974

Kızılkoyunlu İlkokulu Öğretmeni
İbrahim Özdemir
Haymana – Ankara

Bir Cevap Yazın

