Sigaraya Son

Okuma hevesim gibi sigara içme hevesim de altı yaşımda başlamıştı. Tabii ki sigara içme hevesi; gençlerin sokakta giderken sigara içip de dumanını arkasından üfleyerek burnunu havaya kaldırması, çocukları da sigara içmeye imrendirmektedir.

Evvela sigara izmaritlerini toplayarak içmeye başladım. Sonraları da param oldukça alıp içiyordum. Askerde iyi bir tiryaki olmuştum. Ancak okuduğum bazı kitaplardan sigaranın zararlarını seziyordum. Hatta bir dergide okumuştum: Günde bir paket sigara içen bir insan, tüm ömründen onbeş yıl kaybetmiş oluyor. Yani eğer yetmişbeş yıl dinç ve sıhhatli yaşayacaksa altmış yaşında çöküyor ve yaşamdan zevk almaz duruma geliyor…

Fakat sigara bırakmaya hiç bu bilgilerin gücü yetmez. Çünkü sigara içen her kime sorsan zararını iyi bildiğini söyler; fakat “Bırakamam” der. Ben Erzurum-Tafta’da askerliğimi yaparken sigara içiyorum. Zaman Şubat 1956. Çevrede bir merte kar bulunmaktadır. O sıra mektubum gecikmiş ve canrım sıkılmaktadır. Ve sigarayı sigarayla yakıyorum. Akşam üstü öksürmeye başladım. Saat 23’e yaklaştı, koğuşta herkes yattı. Yalnız nöbetçi ile ben kaldık. Ama öksürükten çatlayacağım, bununla beraber sigara içmeye devam ediyorum ve sigara içtikçe öksürüğüm daha da artıyor…

O an bana bir ses: “İbrahim sen hiç DÜŞÜNMEZ MİSİN? Sen öksürükten çatlayacaksın. Sigara ise zaten öksürüğü artırır… Sen hala sigara içmeye devam ediyorsun… SEN HİÇ DÜŞÜNMEZ MİSİN?”

İbrahim, bu sesi dinle, dedim kendi kendime. Şu an düşünüp birşey yapmam lazım. Öyleyse sigarayı bırakayım, sigarayı bırakmam için de kesin bir karar almam lazım; hemen kararımı verdim ve çantamı açıp bütün sigaralarımı sobaya döktüm. Onlar çatır çatır yandı ve seyrettim.

Nöbetçi koşup yanıma geldi: “Sen ne yapıyorsun, niye bu sigaraları yakıyorsun?” dedi. Ben “Sigarayı tergiyorum” dedim…
– Bari bir içene verseydin…
– Zararlı görüp tergediğimi başkasına verip içirmek günah değil mi?

Bu cevaba karşı söyleyecek söz bulamadı nöbetçi. Bir saat kadar oturdum, öksürüğüm azaldı ve yatağıma uzanıp yattım.

Böylece, çok sevdiğim sigarayı bırakmış oldum.

Dilerim bütün sigara tiryakileri böyle olsunlar ve bırakınca da bir daha başlamasınlar.

Bir Cevap Yazın

