Askerlik Dönemi

19.09.1955’de askere gittim. İzmir Er Eğitim Merkezi Narlıdere’de istihkâm olarak askerliğe başladım. Askerliğin bütün hareketleri hoşuma gidiyordu. Dersleri bir anlatışta tekrarlıyordum. Bir eğitim üsteğmenimiz vardı. Kore’ye gidip geldiğini söylüyordu. Birgün ders sahasında mangaları gezerek bizi yokladı. Bizim mangaya geldi. Birkaç soru sordu. Hepsini ben cevapladım.

– Kaç ay oldu sen geleli?
– Kumandanım üç hafta oldu.

Bana şöyle bir baktı, biraz düşündü:

– Hadi bakalım, bu mangaya sen ders ver, eğitim yaptır, dedi.
– Peki kumandanım. Bu mangaya eğitimi ben yaptıracağım.

Kumandan gitti, ben mangama hâkim olmaya çalıştım. Biraz ders anlattım, standart panel köprüsü kurma ve bu gibi…

Sıra piyade eğitimini yapmaya gelmişti. Bana verilen mangayı sıra yaptırdım. Mesafe aldırdım. Gür bir sesle rahat, hazırol ve dönüş komutlarını verdim. Bu arada, az bir zamanda bir onbaşı görevi bana verildiği ve başarı sevinci ile sırıtmış olmalıyım ki, beni izleyen üsteğmen hemen yaklaşarak beni çağırdı. Bir esas duruş yaparak selamladım. Sol yanağıma bir tokat patlattı. Bir anda neye uğradığımı anlayamadım!

– Sen gülümsersen, karşındaki adamlar seni kaç paraya sayarlar? Hadi yerine geç.

Durumu anladım ama iş işten geçmişti.

İzmir’den dağıtım oldu. Beni Erzurum’a verdiler. 3. Ordu, 9. Kolordu, 51. Tümen, 3. Bölük Tafta’ya gittim.

Bir Cevap Yazın

