Babamın Bedduası Herkesi Güldürdü

Bir yaz, babam biraz rahatsızlanmıştı, abim askerde idi. Ekinleri yevmiyecilerle birlikte biçtim. Sıra buğday saplarını kağnı arabasıyla harmana taşımaya gelmişti. Ben de bu sapları kağnı arabasıyla taşıma işini analığımla yapıyordum. Analığım her zaman bize yardım ederdi. O, bize annemizi aratmamıştı ve her zaman bize iyi davranmıştı.

Birgün kağnı ile buğday sapı taşırken, kağnıyı tam söğütlü çayın orta yerinde devirdim, yani kağnı arabasının tekeri bir taşa takılarak devrildi. Pasolar Mezrası bana beşyüz metre kadar uzaktı; çağırdım, hemen köyde bulunan on kadar kişi imdada geldiler. Arabaya örme ip atarak kaldırmaya çalıştılar. Bizim Han Mezrasının uzaklığı ise bin metre kadar vardı. Millet arabayı kaldırmakla uğraşırken baktım kti babam da geliyor. Bir yığın buğdaylı sap, hepsi sırılsıklam su olmuş.

Babam öfkeli öfkeli geliyor. Bu arada herkes, babamın bana ne diyeceğini ve nasıl kızacağını merak edip bakıyorlar. Babam da bize yaklaşarak şöyle konuşmaya başladı:

– Vay oğlum İbrahim, sen niye ihmalkârlık yapıp arabayı suyun içinde devirdin? Vay evin şen ola senin oğlum, vay evin şen ola ha!

Hep bunu tekrarlayıp duruyor… Bu sap dolu kağnı arabasını çay suyunda kaldırmakla uğraşanlar on kişi kadar vardır. Şimdi bunlar:

– Vah; Hişto Mustafa amca, sen çocuğa nasıl beddua çekiyorsun? Sen çocuğu yaktın, hiç böyle beddua yapılır mı?

Babam, sıkıntılı sıkıntılı devam ediyor:

– Vah oğlum, evin şen ola; insan böyle mi ihmalkârlık yapar?

O, böyle beddua ederken, millet de güle güle kırılıyor. Artık bu tatlı beddua çevrede herkesin hoşuna gitmişti:

– Hişto Mustafa dayı, beddua edeceği yerde; dedi ki, “Vay oğlum, evin şen ola.” Yani bu söz herkesin diline düştü.

Nihayet buğday sapı ile yüklü arabayı kaldırıp doğrulttuk, öküzleri kağnıya koşup, hep birlikte tutarak yaşarmış bu buğday sapını harmanın kenarına yetiştirip serdik ve komşuların bu yardımına teşekkür ettik… Ancak bu olayda orada herkesin dilinde babamın bu tatlı bedduası kaldı.

Bir Cevap Yazın

