Tayin İsteme Dilekçesi

Ben hemen gidip gerekli belgeleri tamamlayıp tayin isteme dilekçemi verdim. Üç il isteme hakkı veriliyordu. Başta Ankara ilini işaretledim. Bir yandan da Gaziantep Lisesi’ne kayıt olup fark derslerini verip lise mezunu olmak için müracaatımı yaptım, diğer yandan dükkanı devren satmak için bir müşteri aradım. (Gaziantep Lisesi’ne kaydımı yaptırdım diyorum, çünkü o zaman öğretmenler lise mezunu sayılmıyor ve öğretmen okulu diplomasıyla bir yüksek okula müracaat edemiyordu.)

Çevremde beni tanıyanlar hep bana: “Sen ne yapıyorsun? Bu bir deliliktir; etme, yapma bu işi. Elinde para kazanacak gül gibi bir işin var. Dükkanını bırakıp öğretmenlik yapma.” diyorlardı. Fakat imkansızdı bu, hiç kimse beni kararımdan caydıramazdı. Çünkü, kavradığım öğretmenlik anlayışı, mesleği maddi varlık karşılığı yapılamaz ve para ile değiştirilemez bir meslektir.

Nasıl tanımlasam kimse anlamıyor ya da anlamak istemiyordu. Ben de artık şu cevabı veriyordum: Bütün öğretmenler acından ölürse ben de acımdan ölürüm. N’olacak yani, hem benim fuzuli bir masrafım da yoktur. Ben neden korkacak mışım?

Kısa zamanda bir müşteri bulup dükkanımı peşin olarak devrettim. Ve bütün senetlerimi de ödedim. Çok geçmeden tayinim de çıktı Ankara iline. Tayin yazımı alıp okudum (tabii ki bu arada o kalan fizik dersimi vermiştim):
“Öğretmen İbrahim ÖZDEMİR’in tayini hk.
1971-72 Dönemi Gaziantep Erkek Öğretmen Okulu Haziran Mezunu olan İbrahim ÖZDEMİR’in tayini Ankara’nın Beypazarı İlçesi Macun Köyü’ne çıkmıştır.
Tebliğ gününden itibaren 15 gün içinde görevine başlaması gerekmektedir.
İlgiliye bildirilmesini rica ederim.”

Bir Cevap Yazın

