Son Sınav Hakkı

Diğer derslerde bu iki ders kadar zorlanmadım. Ancak edebiyat dersini ne kadar çalışsam iyi kavrayamıyordum. Bu dersten bir hafta ders almak zorunda kaldım. Ders veren bir edebiyatçı olduğunu söylediler bana. Gidip bu edebiyatçı öğretmenle görüştüm. Bir hafta günde bir saat bana ders vereceğine söz verdi.

Birinci gün gittim, öğretmen bana ders verdi ve ödem de verdi. Eve gelip ödevi yaptım. Eski edebiyat bilgilerimi tazeledim ve bir de Gözlem yazısı yazdım.

GÖZLEM
BİR PORTRE

Belediye otobüsüne bir adam bindi. Parasını kumbaraya attı. Bir müddet durup etrafa sinsi sinsi baktı. Birgün önce traş olmuş, saçları taranmış, fakat berduş gibi; biraz saçını alnına doğru indirmişti.
Giysileri: Bir ekoseli gömlek, yaka ve kol düğmeleri açık (eğer askerde böyle bir durum takınan olsaydı yedi tokat haketmişti)… Üzerinde bir yarım yaka; omuzların arası yırtık ve siyah şalvar; şalvarın rengi solmuş, topraklı bir yerde oturuşunu da ifade ediyor. Ayağında bir ayakkabı, topuğu kırılmış, külhanbey şekli giyinişlidir. Bir durak arası ayakta durdu. Halbuki otobüste boş yer vardı. Gözleri devamlı otobüsün içindeki insanlarda geziyor (açıkgöz gibi), fakat giyinişi bir andavallı durumundadır.
22.04.1971
İbrahim Özdemir

Bö gözlem yazımın müsvettesini yapıp bana dersi veren edebiyat öğretmenime o gün gösterdiğimde, gözleri parlayarak bana baktı:
– İbrahim, okul dışında okuyan bir öğrenci böyle bir yazı yazamaz! O halde sen yazar olabilirsin… dedi.

Bir hafta, yedi ders saati o öğretmenden ders aldım ve edebiyat sınavını da başarı ile verdim.

Son sınavıma beş dersim daha vardı. Gece gündüz çalışmaya koyuldum. Uyku ve yiyecekten kesildim. Sınavlara girdim, sınav sonuçlarını bekledim ama günler zor geçmeye başladı. Çünkü, iki dersten başarısız kalırsam, üç yıllık emegim boşa gidecek. Nihayet tüm listeler asıldı ki, yalnız fizik dersinden dört almışım ve diğer tüm derslerden başarılı olmuşum.

Derin bir nefes alarak eve geldim. Hemen fizik kitabımı yeniden yutmaya başladım.

Bir Cevap Yazın

