Öğretmen Okulu Öğrencisi

Öğretmen okulu sınavlarına çalışırken, bu arada hise tapulu bir arsa alıp rupsatsız ev yaptırmıştım. Böylece sermayem azalınca yine seyyar ticaret yapmak mecburiyetinde kaldım.

Ama çoktan beri İstanbul tüccarıyla münasebetim olduğundan ve daima alışverişlerimde samimi olduğumdan; kredim her zaman vardı, bu olanak daima mevcuttu.

İyiniyet ve çalışma başarısına dayanarak yine kısa zamanda tuhafiye dükkanı açtım. Dükkanımda yaptığım planıma göre çalışarak sınavlara giriyordum.

Öğretmen Okulu’nun 1. 2. ve 3. sınıfının tüm kitaplarını aldım. Dükkanda tam masamın yanına, yani sağ koluma yakın gelecek şekilde hazırladığım kitaplığa sınıf sınıf düzdüm. Aynı öğrenciymişim gibi düzenli olarak çalışmaya başladım. 52 ders için üç yıl yani 6 sınava giriş hakkımız vardı. Altı girişten sonra eğer 51 ders verip de bir ders kalırsa, öğretmen olma hakkım kaybolmuyordu. Fakat bir dersten fazla kalırsa, bütün emekler boşa gidecek ve öğretmen olamayacaktım. Artık ben de bu duruma göre planlı ve düzenli çalışmamı yürütüyordum.

Dükkan müşterilerim arasında öğretmen olanlar çok oluyordu. Bu öğretmenlerle bilgi alışverişi yapıp gereken bilgileri elde ediyordum. Hatta bazı problemlerimi de birlikte çözüyordum.

Birgün bir öğretmen geldi. Birşeyler alacaktı. Birden kitaplarıma takıldı gözü:
– Bu kitaplar da ne, yoksa kitapçılık mı yapıyorsun?
Ben gülümseyerek:
– Bu kitapları ben okuyorum.
– Okuyup da ne yapacaksın? Bunlar öğretmen okulu kitapları!
– Öyle ya, ben de okuyup öğretmen olacağım…
– Öğretmen mi olacaksın? Nasıl öğretmen oluyorsun, yani sen öğrenci misin?
– Ben okul dışından öğretmen okulu öğrencisiyim.
Adam kendisinin de öğretmen olduğunu söyledi ve bir sandalye verdim oturdu. Öğretmenlik mesleği ile ilgili sohbet ettik. Bu arada şöyle bir soru yönelttim:
– Sahiden öğretmenlik iyi bir meslek midir?
– Öğretmenlik; eğer açlığa dayanırsan çok iyi bir meslektir.
– Herhalde benim canım tüm öğretmenlerden nazlı değil. Ben fazla israfkar bir adam da değilim. Öyleyse tüm öğretmenler açlığa nasıl dayanıyorsa ben de öyle dayanırım.
– Öyleyse mesele yok, tam aradığın meslektir öğretmenlik.
– Çok teşekkür ederim, sevdiğim ve istediğim meslek üzerinde iyice beni aydınlattınız, dedim. Adam da “Birşey değil” deyip gitti.

Tanışıp, konuştuğum bu öğretmen gider gitmez hemen çalışmalarıma devam ettim. Tabii ki çalışmalarım devamlı olarak özel planıma göre sürüyordu. Çalışırken pek kapıya bakamıyordum. Bazen okumaya öyle dalardım ki; başımı kaldırınca, yanımda dikilip duran müşteriler görürdüm. Bana “Ne oluyorsun, ne kadar dalmışsın? Eğer biraz mal alıp götürsek hiç de haberin olmayacak!” diyorlardı.
– Canınız sağolsun, alıp götüreydin, ne var! derdim…

Bu sefer eğer o müşteri okumadan anlayanın biriyse, okuma-yazma üzerine konuşurduk. Eğer adamın öyle bir gayesi yoksa, hemen elimdeki defter ve kitapları bir yana bırakır, ne istiyorsa verirdim. O müşteri gittikten sonra yine başlardım okumaya ve yazmaya…

Akşamları da evde uykum gelinceye kadar çalışırdım. Yani çalışma temposunu hiç gevsetmeden devam ettirir, başarılı olmaya çalışırken, iş çalışmalarımı da ihmal etmiyordum.

Bazen sınava yakın zamanlarda, akşamları öğrencilerin çalıştığı yerlere gider birlikte çalışırdım ve bilgi alışverişi yapardık. Öğrenciler:
– Biz senin kadar çalışsak, on’dan aşağı not alamazdık, derlerdi…
Öğretmen okulu öğretmenleri de bazen şöyle derlerdi:
– İbrahim, biz bu çalışmana ve hevesine hayranız. Ancak yine de yedi soruyu doğru cevaplamadan bizden beş bekleme. Çünkü sen okul dışı öğrencimizsin. Yani öğrencilerimiz hiç birşey bilmeseler onlar hergün okula geliyorlar. Sen ise sınavdan sınava geliyorsun. Onların dördünü beş ederiz ama senin beş bildiğine beş vermeyiz. Sen bunu bil ve ona göre hazırlan, gel, derlerdi.

Daha evvel bu sözler bana acaip gelirdi. Fakat sonraları ben de hak vermeye başladım ve ona göre kendimi çalışmaya zorladım…

Bir Cevap Yazın

