İlköğretim Müdürü İle Görüşme

Sabahleyin kalkıp muhtar ile birlikte Beypazarı’na gittik. İlköğretim Müdürü’nün yanına gittik, dilekçemizi yazıp durumu anlattık. İlköğretim Müdürü bir bana bir muhtara baktı:
– Muhtar ben köyünüze okul verdirmeyecektim. Fakat bu öğretmenin çalışmasına ve azmine karşı gelemiyeceğim. Onun için yeniden size yardım etmeye söz veriyorum.

Ben, Muhtar ve İlköğretim Müdürü, birlikte Kaymakam’ın yanına gittik. Kaymakam Bey de aynı şeyleri söyleyerek dileğimizi kabul ettiler. Yani köyün okulunu ön sıraya alacaklar ve gereken yardım için ellerinden geleni yapacaklarına söz verdiler.

Köye döndüğümüzde, köy odasında durumu anlatık. Kimi sevindi ve kimi de suratını astı.

İki gün sonra Kaymayak Bey, İlköğretim Müdürü bir heyetle köye gelip okulun yerini tespit ettiler.

Kaymakam Bey şöyle dediler:
– Okulun yeri, arsası, taş ve kumu köylüler tarafından hazırlanacak. Diğer masrafların tümü devlet tarafından temin edilecek, çift dersaneli ve lojmanlı bir okul en kısa zamanda yapılacaktır.

Tabii bu sefer eskisi gib kimse çıkıp Kaymakam’a küfür etmedi. Köy odasında muhtar bir yemek yedirdi misafirlere. Devrisi gün de muhtar iki araba taş getirtip okulun yerine yıktı. Fakat, okula verilen arsanın çevresinde tarlaları olanlar razı olmadıklarını çabucak belli ediyorlardı:
– Öğrenciler tarlalarımızda oynarlar, ekinleri tepelerler ve bu gibi sözlerle…

Bir Cevap Yazın

