İlginç Olaylar

Bir Eylül döneminde sınava girdim. Öğretmenler mühürlü sınav kağıtlarını dağıttılar. Okul Müdürü bir konuşma yaptı: Öğrencilerin kopyaya tenezzül ve teşebbüs etmemelerini önerdi. Sınav başladı. Biz ter döke döke çalışırken, öğretmenler sağımızdan solumuzdan gelip gidiyorlar. Arasıra eğilip yazıma bakarak “Yazın çok güzelmiş, sen öğrencilerimzden güzel yazı yazıyorsun!” deyip geçiyorlardı.

O anda, üç sıra arkada bir velvele koptu. Birden hepimiz oraya baktık ki, iki öğretmen, bir öğrencinin elinde kopyayı yakalamış ve öğrenci de elinden alıp yırtmaya çalışıyor. Yaka paça, o öğrenciyi dışarı attılar. Biz sınavımıza devam ettik.

Sınav saati doldu. Kağıtlarımızın ucunu, isim yazılı yerlerini kapattık, teslim edip dışarı çıktık.

Okulun bahçesine çıktım; konuşup kahkaha ile gülen bir kız ve bir erke öğrenci dikkatimi çekti. Yanlarına yaklaştım:
– Çocuklar, sınav nasıl geçti? Herhalde iyi geçmiş olmalı ki neşelisiniz…
– Hayır abi, ne iyi geçmesi! Zaten hiç çalışmkadık. Nasıl olsa sınıfta kalacağımızı düşünerek kopya hazırladık ve başardık. Biz de ona gülüyoruz…
– İyi amma kopya çekenleri yakaladılar. Sizler nasıl yakalatmadınız kopyanızı?
– Zaten biz de ona gülüyoruz ya!
– Ben kopya çekmeyi sevmem ama, bu ilginç sırrınızı öğrenebilir miyim?
– Öğrenebilirsin, tabii kimseye söylememek şartıyla…
– Ayıp ettiniz, hiç söyler miyim.
Kız hafiften eteğini kaldırdı ki, bacaklarına kopya yazmış…
– Pekiyi, arkadaşlarına nasıl kopya verdin?
– Ben hafiften eteğimi çekiyordum, arkadaşım da yazıyordu. Başka çaremiz yoktu. Son şansımızı böyle denedik ve başardık. Yoksa ikimiz de sınıfta kalacaktık.

Ben hiç kopya çekmeyi düşünmedim. Sanırım nottan çok bilgiye ihtiyacım olduğundandır bu.

Nihayet ortaokulu bize tanınan süre içerisnde, Gaziantep Lisesi’nin ortaokul bölümünde bitirip, diploma almaya hak kazandım. Artık ortaokul mezun idim.

Ortaokul kitaplarına çalışırken bilhassa tarih beni derinden etkilemiş olmalı ki, doğacak çocuklarımızın isimleri için eşimle şöyle bir sözleşme yaptım: Oğlan olursa adını ben koyacağım, kız olursa birlikte düşünürüz… Ve bunu kabul ettirmeyi başardım.

Bir Cevap Yazın

