Göreve Başlama

Göreve başlama yazımı alıp Ankara’nın yolunu tuttum. 07.11.1972 günü sabah saat 09.00’da Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gittim. Göreve başlama yazımı Beypazarı İlköğretim Müdürlüğü’ne yazdı. Hemen otobüse atlayıp Beypazarı’na gittim. Kağıdımı İlköğretim Müdürüne uzattım. Alıp okudu. Bir yazıya baktı, bir bana baktı:
– Oğlum daha önce ne iş yapıyordun?
– Efendim, tuhafiyecilik yapıyordum. Ben, sırayla ilkokul dahil bütün okulları okul dışından çalışarak bitirdim.
– Tuhafiyeciliği bıraktın mı?
– Evet bıraktım. Beni tanıyanlar da bana “Sen delisin” diyorlar…
Müdür bey, başını sallayarak beni süzdü ve şöyle dedi:
– Ben de aynısını söyleyeceğim; tabii ki, bu bir deliliktir…
– Hocam, ben bu sözü herkesten beklerdim ama sizden beklemezdim…
Yine bir daha elindeki yazıya baktı, dönüp bir daha bana baktı:
– Oğlum İbrahim, sen bu köye gitmek istiyor musun? Şimdi?
– Tabii öğretmenim, hemen gideceğim. Sizi bekliyorum.
Müdür bey tekrar biraz düşündü, başını sallayarak, gideceğim Macun Köyü hakkında bana bilgi vermeye başladı:

– Dinle beni evladım, gideceğin Macun Köyü’nün buradan altı kilometrelik bir yolu vardır. Köy 60-70 haneden ibaret bir köydür. Çok eski bir okulu olup duvarlar çatlamıştır. Yıkılma tehlikesi raporu verilmiş, yani o okulun içine girip çocuk okutulamaz. Halen orada bir eğitmen vardır. Köy odasını okul olarak kullanıyor. Siz hem öğretmen hem de aynı zamanda okul müdürü oluyorsunuz. Haaa, bak az kalsın unutuyordum: Bu köye giden öğretmenin tayini çift olur, yani biri sağ cebinde biri de sol cebinde olur… Senin tayinin çift mi?

Ben cankulağı ile Beypazarı İlköğretim Müdürü Sn. Emin Çelik’in (ismini sonradan öğrendim) babacan sözlerini dinliyordum, ama bu çift tayin sözcüklerinden pek fazla birşey anlamadım. Daha doğrusu anlamak istemedim. Çünkü kararlı idim, dönmeme imkan yoktu.
– Çift tayin nasıl olur hocam?
– Neyse neyse oğlum, sen çok azimli görünüyorsun! Allah işini rast getirsin… Şimdi hemen göreve başlama yazını yazıp vereceğim. Sen de köye gider gitmez hemen sınıfları ve okulun demirbaş eşyalarını Eğitmenden ve Köy Muhtarından devralacaksın. Göreve başladığına dair cevabı yazıp göndereceksin. Bak Macun Köyü ilkokulu ile ilgili yazılar ve tebliğler dergisi vardır, onları da almayı unutma.

Müdür beye Allah’a ısmarladık, dedim ve gereken herşeyi alıp çıktım. Hemen gidp köyün jeep’inin bekleme yerini buldum. Sora sora o jeep’in şoförünü de bulup durumu anlattım.
– Hocam, bir saat sonra ben Macun’a gidecem, bir saat sonra gel seni köye götürem, dedi.

Bir saati tamamlamak için biraz dolaştım ve bir berbere gidip tıraş oldum. Ama sık sık saatime bakıp zamanı geçirmemek için dikkat ettim. Saatime sık sık bakmak berberin dikkatini çekmiş olmalı ki; “Bir yere mi gideceksin de saatine sık sık bakıyorsun?”
– Macuun’a gidecektim de, arabasını kaçırmayayım diye saate bakıyorum.
– Macun’a niye gidiyorsun?
– Ben öğretmenim, tayinim oraya çıktı…
– Korkma Hocam, şoför seni bırakıp gitmez.
Hemen çırağına seslenerek “Koş oğlum şoföre haber ver; hocamın bizde tıraş olduğumu söyle, giderken haber versin.” dedi.

Tıraşım bitti, o zamana kadar şoför de geldi. Jeep’le Macun’un yolunu tuttuk. Ben hemen hemen susmayı tercih ettiğim halde, şoför Mustafa şöyle konuşuyordu:
– Hocam, iyi bir devirde değiliz. Gelir dağılımı bozuk. İnsanların bir kısmı ekmek bulamazken, bir kısım azınlık da gittikçe zengin olmaktadır. Fakat böyle birşey söyleyenlere de komünist diyorlar.

Ben bu gibi sözlere hiç cevap vermeden sadece dinleyerek köye gittim. Köyde muhtarı bulup birlikte okula gittik. Ve eski okulu da gezdik. İlköğretim Müdürü’nün dediği gibi; okulun duvarları çatlamış ve çökecek durumda idi. Okul olarak kullanılan köy odasında da ihtiyar bir eğitmen bulunuyordu. Okulun yazı tahtası yoktu. Okulda kırık-dökük birkaç sandalye ve birkaç tane de masa bulunuyordu…

Bir devir teslim belgesi yazarak, Muhtar Mustafa Akay’dan okulun demirbaş eşyalarını teslim aldım.

DEVİR TESLİM TUTANAĞI

Sıra No Eşyanın Adı ve Vasıfları Adedi Tutarı Düşünceler
1- Türkiye Siyasi Haritası 1 12 00
2- Türkiye Fiziki Haritası
3- Yer Küre 1 12 00
4- İnsan Vücutları Organı Plastik 1 15 00
5- Termometre Katranlı Madeni 1 3 00
6- Öğretmen Masası 1
7- Öğrenci oturma sıra 1 15 —
8- Sandalye 17
9- Maşa Kürek 1 10 —
10- Türk Bayrağı Yün 1
11- Büyüteç 1 5 —
12- Pusula 1
13- Atnalı şeklinde mıknatıs 1 3 —
14- Ağaç Pergel 1 7 50
15- Türkiye Bölge Haritası 1 7 50
16- 1964-65 Sınav Sonuç Diploma Defteri 1
17- Demirbaş Defteri 1
18- Sınav Sonuç Defteri Künye Defteri
19- İlkokul Yönetmeliği
20- Derslerin değer.kitabı, A.İhsan Kalmaz kitabı 2
21- Yangın Kovası
22- 965-66 Sınav Sonuç ve Diploma Defteri
23- İlkokullar Dersaracı Klavuzu 1
24- İlkokul Müzik Klavuzu 3
25- İlkokul Programı
26- Yıllık Öğretmen Dosyası
27- 966-67 Ders Yılı Yoklama Defteri
28- 1971-72 Sınav Sonu Diploma Defteri 1 1 —
29- Öğrencilerin Ruhsal Dosyaları 1 1 —
30- En Güzel Dünya Mas. (Kitap) 1 1 —
31- Şafak Çiçekleri (Kitap)
32- Dev Kayalar
33- Andener Masalları
34- Küçük Orakçı
35- Macar Masalları
36- Japon Masalları
37- Koca Orman Masalları
38- Balık Prenses 26
39- Şekerden Bebek Çoğu Yırtık
40- Kedinin Mas.
41- Çeşitli Masal ve Hikaye Kitapları 1 1 50
42- Yetiştirici ve Tanımlayıcı Sınıf Kit. 18 18 50
43- Uzun Mehmet
44- Çeşitli İsimli Çocuk Masalları
45- Tarih Şeridi 7 Yarıda
46- Namaz Sureleri Dergi Bırakıl.
47- Çeşitli Çocuk Kitapları 2 —
48- Oduncunun Çocukları 50 26 50 Bazıları Yır.
49- Ah Bu Çocuklar
50- Sürmelibey 7 3 —
51- Ayşeciğin Değirmeni 3 —
52- Kimsesiz Çocuk 3 —
53- Resmi Okul Başlığı 3 —
1 18 —

Macun Köyü Muhtarı’ndan yukarda müfredatı yazılı elliüç kalem eşya tesellüm olunmuştur.
Teslim Eden Teslim Alan Görüldü 13.12.1972
Mustafa Akay Macun Köyü İlk. Md. İlköğretim Md.
Macun Köyü Muhtarı İbrahim Özdemir Emin Çelik
Mühür, imza Mühür, imza Mühür, imza

Not: Bu liste aslının aynıdır.

Devir teslim işi bitince oturup göreve başlama yazımı yazdım. Muhtar bizi Bekçi Mustafa ile tanıştırdı. Yazıyı Köy Bekçisine verip gönderdim. Sınıfın listesini aldım. Buna göre sıra, masa yapmaya karar verdim. Muhtar Mustafa Akay, bana yardımcı olup tahta, çivi, keser, testere vb. araç ve gereçleri temin etti. Ben, büyük öğrencilerden iki tane yanıma alarak birlikte çalıştım. Yeterince sıra ve masa yaptık. Bu sefer de yazı tahtasına başladım. İyi bir yazı tahtası da yaptım. Zaman akşam oldu, fakat ben istiyordum ki gece de gündüz olsun ki bu işlerin hepsini bitireyim… Tahtanın boyama işini gece fenerle yaptım. Evvelden küçük, seyyar bir tahta vardı; onu da boyadım. Ondan sonra yatmaya gittim.

Bu arada Köyün Muhtarı iki üç defa gelip gitti:
– Hocam saat 12’ye geliyor (onlar alaturka saat kullanıyorlar) yani saat 24’e geliyor, niçin yatmıyorsun? Ben de:
– Muhtar, bunları bitirmeliyim ki sabaha kadar kurusunlar…
Bitirdikten sonra Muhtarla beraber evine gittik. Akşam beni misafir etti.

Sabah olunca, sınıfların durumlarını ele aldım. İlköğretim Müdürü tavsiyesi üzerine birinci sınıfı ayırıp Eğitmen’e verdim. Ayrı bir sınıf yaptım. İkinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıfları da büyük bir odaya alarak ben okutmaya başladım. Tabii ki, bu çalışmalarımda, uygulamada hazırladığım dosyalarım bana yardımcı oluyordu.

Yıllık, ünite ve günlük planlarımı yapmaya koyuldum. Okul mesai saatleri dışında planlarımı yapıyordum. Hem çalışarak okulun eksikliklerini tamamlıyordum, hem de öğrencilerin devamlılığını sağlamaya ve geçmiş zamanı telafi edip öğrencilere birşeyler öğretmeye uğraşıyordum.

Bir Cevap Yazın

