Çörten Altı Cinleri

Köyde pek çok hurafeye inanılıyordu. Yani doğuda veya Hakkari gibi bir yerde böyle saçma hurafelere inanan bir köyde öğretmenlik yapsaydım pek şaşmayacaktım. Ama, Anara’nın yakınında böylesine bir köyün şaşkınlık yaratmaması mümkün değildi.

Bir gün ben köyün ortasından geçiyordum. İmam efendinin annesi karşıma çıktı; beni çağırarak:
– Bak öğretmen oğlum, sen çörtenin yanından geçtin. Çörtenlerin altında cinler olur. Sen geçerken besmele çektin mi? Yoksa seni cin çarpar, dedi.
– Teyze cinler bana birşey yapmazlar. Ben onları çarpmazsam; onlar beri çarpmazlar diye cevap verdim.
Bana ters ters bakarak gitti. Ben bu durum üzerine köyde bir gözlem yaptım ki, hemen köyün hepsi bu ihtiyar teyzenin fikrindedirler.

Bir Cevap Yazın

