Beden Eğitimi Dersi

Her sınava girşimde yedi sekiz ders verebiliyordum. Diğer derslerden oludğu gibi Müzik ve Beden Eğitimi dersleri üzerinde de çok duruyorlardı.

Birgün Beden Eğitimi öğretmenine dedim ki: “Ben okul dışından katılıyorum, yaşım da otuzu aşmış; aynı diğer öğrencilerden istediğiniz tüm hareketleri neden benden istiyorsunuz?
– İbrahim, sen eğitimci olacaksın, bir hareketi önce sen yapmadan öğrencilerine yaptıramazsın… Onun için tüm hareketleri diğer öğrenciler gibi yapmanı istiyorum.

Baktım olacak gibi değil, artık pazar günleri spor salonuna gidip spor hareketleri yapmaya, takla “ters-düz” atmaya ve amuda kalkmaya çalışıyordum. Nihayet sınav günü gelip çattı. Tabii şort, eşofman ve spor ayakkabım o biçim tamamdır.

Beden eğitimi sınavına girdik. Sıra sınava ikişer ikişer çağrılıyoruz. Sınavda sıra beklemekse o kadar heyecanlı oluyor ki! Nihayet sıra bana geldi. Çünkü hemen en korktuğum ders beden eğitimi dersi idi. Bu derse girişimde tam bu dördüncü seferimdi. Beden eğitimi dersi öğretmeni:
– Gel bakalım İbrahim Özdemir, inşallah bu sefer iyi hazırlanıp geldin.
Ben hiçbir şey demeden, duruşumla hareketli olduğumu belli etmeye çalıştım. Evvela ufak hareketlerden başlattı. Ben de, galiba beni hafiften geçirecek sandım. Dedikleri hareketleri dikkatle yaptım. Baktım öğretmen hafiften gülümsemeye başladı. Fakat ben ciddiyetimi muhafaza ettim. “Takla at” dedi. Onu yaptım. Biraz düşündü, birkaç hareket daha yaptırdı. Ben de, galiba tamam oldu sandım. Öğretmen, şöyle bir bana baktı: “Amuda kalkacak mısınız?” Amuda kalktım.
– Neredeyse tam bir öğrenci olacaksın, haydi çık bakalım, dedi.

Bir yaptıklarımı düşündüm, bir de “Neredeyse tam bir öğrenci olacaksın” sözünü düşündüm kendi kendime. “Acaba daha başaramadım mı?” diye düşündüm. Ama sınav sonuçlarını beklemekten başka çarem yoktu.

Nihayet o dönemin sınavları bitti ve sınav sonuçları açıklandı ki 5 almış ve beden eğitimi dersinden geçmişim. Orada bir “Of yarabbim şükür” çektim.

Bir Cevap Yazın

