Bayrak Düşmanlığı

Ben bütün bu başarılı (yani bana göre) çalışmalarımdan zevk duyarak, direğin karşısına çıkıp nazlı nazlı dalgalanan Bayrağımıza baktım. Beşinci sınıf öğrencisi Dursun, koşarak yanıma geldi:
– Öğretmenim, bu Bayrak böyle direkte duracak mı?
– Evet, duracak; Dursun, bak güzel oldu.
– Hocam, güzel oldu emmee bunu kim bekleyecek?.. Yani dedim ki…
– Söyle Dursun, birşey mi diyecektin?
– Hocam, diyecektim ki, yani bu bayrağı yırtarlar…
– O nasıl söz? Köyün içinde kim gelip Bayrağımızı yırtacak?
– Hocam bizim köylüler bu kırmızı bayrağı pek sevmezler. Yani yeşil bayrağı çok severler…
– Dursun, kafanı yorma; köyün içinde yani köyün ortasında Bayrağa birşey olmaz. Sen git işine bak, dedim. İşi bozuntuya vermek istemedim. Aslında böyle birşey olacağına inanmadım.

Gerçi daha evvel konuşma arasında, köy halkından şöyle sözler duymuştum:
– Allah yeşil bayrağın gölgesini eksik etmesin. Mutlaka yeşil bayrak altında birleşeceğiz, diye söz gelişi kaçırıyorlardı sözcükleri…

Fakat ben hiçbir zaman bu sözlerin fiile geçeceğine inanmıyordum. Dursun’un söylediklerini hiç kimseye söylemedim. Daha doğrusu hemen orada unutarak işime devam ettim.

Bu arada bir veli toplantısı yaparak okumanın değerlerini anlatmaya çalıştım.

Bir Cevap Yazın

