Babamdan Bazı Sözler

Köyden ve çevre geleneklerinden bazılarını şöyle özetlemek mümküdür: Sevgi, saygı, misafirperverlik, hoşgörülü olmak, insanlerin gelişmesini izlemek ve bunlar gibi.

Nedense, yakın köylere ve tanıdıklara gidip gelmede herhangi bir iş olursa babam hep beni gönderirdi. Ve ben gidip geldikten sonra da adeta beni sorguya çeker gibi benden

rapor alırdı:

– “İbrahim, nasıl gidip geldin, nasıl oldu, kimleri gördün, nasıl halhatır sordular ve seni nasıl ağırladılar?” gibi bir sürü soru sorar ve makul cevap isterdi, ben de hiç

bıkmadan tek tek cevap verirdim.

Birgün yine beni bir iş için köye gönderdi. O gittiğim ev de o zamanki muhitin en zengin evi idi. O zamanlar ben yaklaşık ondört yaşlarında idim. Ben gidip geldikten

sonra. Her zaman olduğu gibi yine babam bana birçok soru sordu ve sonra da şöyle bir soru yöneltti:

– İbrahim,
– Buyur baba.
– Bu misafirlikte sana sigara ikram ettiler mi?
– Evet baba, ikram ettiler.
– Ya sen ne yaptın, alıp içtin mi?
– Hayır baba, alıp içmedim, zorladılar, ben de: Çok teşekkür ederim, kullanmıyorum, dedim.
– Çok iyi etmişsin. Sana sigara ikram etmek onlara bir şereftir. Fakat onu alıp içmemek de sana bir şereftir, buyurdu.

Şimdi daha iyi anlıyorum ki, babam okumuş değildi ama çok kuvvetli izlenimleri vardı…

Bir Cevap Yazın

