Paralı Köy Hocasına Gidişim

Köylerde boş zamanlar kış ayları olduğundan babama yalvarmaya başladım, beni bir hocaya göndermesi için. Köyümüze iki saat kadar uzaklıkta bulunan Yapılıpınar köyünde Ali hocanın parayla çocuklara ders verdiğini duymuştum. Nihayet babamı buna razı ettim.

Ocak 1947 tarihinde babam beni Yapılıpınar’a götürüp Süleyman Çiçek’in evine bıraktı. Bana bir kalem, bir de defter aldı. Bir iki tane de eski kitap uydurdu. Ali hocaya da bir aylık ders karşılığı 2.5 lira ödeyecektik. 2.5 lira o zaman az para değildi, çünkü bir koyun 5 liraydı.

Ali hoca kendini yetiştirmiş, bilgili, yazar, çalışkan, Arapça bilen ve saygıdeğer bir adamdı. Her gün okumaya karşı olan susuzluğumu Ali hocamızın bize verdiği pratik ders çalışmalarıyla gidermeye çalışıyordum. Bir ayda düzgün okumayı, güzel yazı yazmayı, matematiğin dört işlemini ve Kur’an okumayı öğrendim. Bu çalışmalar benim okuma ve öğrenmeme mükemmel bir temel harcı olmuştu. Kendime olan güvenim daha da artmaya başlamıştı.

Şubat 1947’de eve döndüğümde, babam, dul olan bir akrabamızla evlenmişti. Artık evde anne diyecek birini buluyordum. Elini öptüm, saygı gösterdim. Analığım olan Güllü, bize iyi davranmakla annemizin acısını unutturdu. Bizler de ona öz annemizden daha çok hürmet ediyorduk. Böylece evimizin dirlik ve düzeni düzelmiş oldu.

Bu durumdan sonra ben okumaya ve yazmaya daha fazla zaman ayırabiliyordum. Artık okuma işlemini kekelemeden ve konuşur gibi yapabiliyordum. Arasıra birşeyler yazmaya da çalışıyordum.

Bir Cevap Yazın

