Annemin Ölümü

Böyle bağırmalara meydan vermemek için çok dikkatli davranıyordum. Böylelikle yazı getirdim. Mart ayı yarıyı geçmişti. Öküzler daha otlağa bırakılmıyordu, ama koyunları otlağa bırakmaya başlamıştık. Birgün akşam zamanı eve döndüm ki annem yatıyor. Niçin yattığını sordum. Babam:

– Anneniz hasta, dedi.
– Baba ne hastalığı? Annem her hastalıkta yatağa düşmez, dedim.
– Oğlum çok fena düştü. Durum “iyi” değil.

Baş ucuna eğilerek, “Anne Anne” diye seslendim. Bir yüzünü dönderip bana baktı. Zorla:

– İbrahim, geldin mi? Seni görmeden ölecektim.

Yüzümü öptü. Ben de elini öptüm. Biraz sonra dalmaya başladı. Köyümüz şehre 40 km idi. Vesait, yol diye birşey de yoktu. İşimiz Allah’a kalmıştı. Doğrusu, doktora götürme imkanı yoktu. Komşular toplandılar, “Üşütmüş olmalı, biraz sıcak çorba içirin” dediler. Fakat annem hiçbirşey içmiyor ve birşey yemiyordu. Akşam olunca ateşi artmaya başladı. Bazen dalıp gidiyor, kendi kendine birşeyler konuşuyor ve bazen de gözlerini açarak:

– Ağlamayın ben rahat olurum, diye bizi teselli etmeye çalışıyordu.

Bu hastalık iki gün böyle devam etti. Üçüncü gün ben köyün önündeki çayırlıkta koyunlarımı otlatırken, birden bir bağrışma oldu. Ben koşa koşa eve geldim ki, annem ölmüş, etrafında ağlaşıyorlar. Ben de ağladım.

(27 Mart 1946) Günlerden Salı olduğunu hatırlıyorum. Çünkü artık tarih atmayı öğrenmiştim.

Biz dört kardeş ve babam yuvamızda öksüz kalmıştık. Abim Ali, ben, benden küçük kızkardeşim Fadima ve hepimizin küçüğü Hüseyin… Bu arada ev işlerinin çoğu da benim üstüme kalmıştı. Hele o yaşta çaydan eve su taşımak çok zor oluyordu.

Çevredeki tanıdıklar babamı teselli etmeye ve evermeye çalışıyorlardı. Fakat babam bir türlü annemizin acısını unutup evlenmeye yanaşmıyordu. Arasıra komşular ev işlerimize yardım ediyorlardı. Böylece kış gelip çattı.

Bir Cevap Yazın

